Sila klik

Jumaat, 25 November 2011

INSTALL 11.10.......adakah aku terlambat....


      Semenjak Ubuntu 11.10 dilepaskan sebulan lalu saya hanya memuat turun fail iso nya dan menggunakan pendrive untuk boot sistemnya. Bukan apa kerana terlalu ralit dengan fedora 15. Walau bagaimanapun tak boleh tidak, ubuntu juga yang menjadi penawar hati akhirnya,...mungkin ianya merupakan OS sumber terbuka yang pertama saya kenali.

     

      Oleh kerana masa yang terluang juga banyak akhir-akhir ini saya ambil keputusan untuk menginstall terus Ubuntu 11.10 ini ke dalam netbook acer saya. Secara peribadi, saya merasakan proses install ini menyenangkan dan ianya tidak mewas-waskan kalau pengguna yang mahu berjinak dengan ubuntu ini.

        Setelah 1 hingga 4 jam selesailah proses installisasi ini dengan up-datenya sekali dan membuat beberapa kemasan untuk menyedapkan mata (amat penting..kalau tak mata cepat lebih..he...he..). Di sini saya turunkan beberapa paparan screenshot setelah proses tersebut selesai.


 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan